Canal Digital GO

Systemkrav


Abonnementsvilkår

Canal Digital har standard avtalevilkår for samtlige produkter og tjenester. Last ned standardvilkårene for program - og tjenestetilbud, som da også gjelder for bruk av Canal Digital GO.

 

Systemkrav

Canal Digital GO fungerer på de aller fleste datamaskiner, enten du har PC eller MAC.

PC:

  • Windows (XP Service pack 2, Vista eller 7)
  • Intel Pentium III 450 Mhz eller mer
  • 128 MB RAM
  • Flash 6.0 eller nyere
  • Silverlight 3.0 (anbefales)

 Mac:

  • Apple Mac OS X 10.4.8 eller høyere
  • Intel Core Duo 1,83 GHz eller høyere
  • 128 MB RAM
  • Flash 6.0 eller nyere
  • Silverlight 3.0 (anbefales)
Hvor mye båndbredde trenger jeg?

For å bruke Canal Digital GO trenger du en båndbredde på minimum 1 Mbps. Anbefalt båndbredde for å spille av HD-filmer er 5 Mbps og oppover.

Kan jeg bruke GO på Linux?

Nei, GO benytter seg av en avspillingsteknologi kalt Microsoft Silverlight som ikke er støttet av Linux. Det jobbes med en Microsoft Silverlight-løsning for Linux, kalt Moonlight. Per i dag kan ikke denne brukes for avspilling.

Fungerer GO med brannmur?

Canal Digital GO krever ingen endringer eller eget oppsett i din brannmur.

Kan jeg bruke GO på Mac?

Canal Digital GO fungerer på Mac. Det eneste du må gjøre er å installere Silverlight når du skal starte en film. Den beskjeden kommer opp automatisk første gang du laster ned en film eller trailer. Det anbefales at din nettleser startes på nytt etter installering av Silverlight.

Hvilken nettleser kan jeg bruke?

Canal Digital GO fungerer i de aller fleste nettlesere. Vi anbefaler Internet Explorer 7 (eller nyere), Firefox 2 eller Safari 3 (eller nyere). Vi har erfart noen problemer med Microsoft Silverlight og Firefox 3.5, både for Mac og PC. Dersom du har problemer med Firefox anbefaler vi derfor at du inntil videre bruker Internet Explorer (PC) eller Safari (Mac).

I Google Chrome må Silverlight bli gitt rettigheter til å kjøre. Dette kan gjøres hver gang du logger inn på Canal Digital Go, eller du kan gi Silverlight permanent tilgang ved å klikke på ikonet helt til høyre i adresselinjen.

Kreves det spesiell programvare?


Ja, GO portalen krever Microsoft Silverlight.

Microsoft Silverlight er et programtillegg som sørger for at filmene spilles av som de skal, og at kopibeskyttelse på filmene blir ivaretatt. Du må ha Microsoft Silverlight installert på din maskin for å kunne spille av video (trailere, filmer og programmer).  Dersom du ikke har installert Microsoft Silverlight på din maskin vil du bli bedt om å gjøre det ved første gangs avspilling av video. Når programmet er installert, må nettleseren startes på nytt.

Mer informasjon om Microsoft Silverlight og nedlasting av programvare finner du her. (lenken peker til en side utenfor canaldigital.no og er på engelsk).

Hvordan logger jeg inn på Canal Digital Go?

Du logger inn med samme brukernavn og passord som på Min Side

Hvorfor har NRK og TV2 kanalene forsvunnet fra Canal Digitals GO iPad Appen?

NRK og TV2-kanaler har blitt fjernet fra den gamle versjonen av appen ettersom NRK og TV2 har bestemt at deres kanaler bare skal være tilgjengelig for visning når du er hjemme. Dette gjelder fra 9 desember 2014.

Ved å laste ned den nye Appen-versjonen av CD GO iPad Appen og koble ADB-PVR eller Whitebox til internett (det samme nettverket som din iPad) vil du ha tilgang til NRKs og TV2s kanaler igjen.

Hvorfor kan jeg ikke se TV2 når jeg ikke er hjemme?

Dessverre har vi ikke har rettigheter til å distribuere TV2-kanalene utenfor våre kunders hjem.

Men jeg har en dekoder fra ADB, hvorfor sier appen at jeg ikke er hjemme?

Det kan være flere grunner til dette:

  • Har du sjekket at dekoderen er koblet til internett?
  • Hvis ja, er den slått på eller i standby-modus? Dekoderen må være slått på eller i standby, ikke helt avslått.
  • Hvis dekoderen er slått på eller i standby: er din iPad koblet til samme nettverk som dekoderen?
Men jeg har en eldre dekoder, hva kan jeg gjøre?

Vi beklager det inntrufne, men dessverre bare våre to nyeste dekodere som er teknisk avansert nok til å støtte denne funksjonaliteten. Hvis du ønsker å bruke GO iPad Appen for å se det begrensede innhold, må du kjøpe en av våre nyeste dekodere.

Hvordan sjekker dere om jeg er hjemme?

GO iPad Appen må være koblet til hjemmenettverket. Det vil da sjekke om det er en ADB HD PVR eller Whitebox koblet til samme hjemmenettverk. Hvis iPad Appen finner din dekoder kan du streame begrenset innhold.

Hvorfor sjekker dere om jeg er hjemme?

NRK og TV2 har satt begrensninger for hvor de tillater våre kunder å streame innholdet. Dette betyr at for å se NRK og TV2 på iPad-appen du må være hjemme.

Jeg har en annen dekodermodell enn ADB HD PVR og Whitebox, kan jeg koble den til internett for å få en hjemmetilkobling?

Du kan ikke bruke andre dekodere enn de to nye ADB dekodere for å koble til internett for å bruke GO iPad Appen.

Virker appen på alle iPader og alle iOs-versjoner?

Du kan bruke appen fra iPad 2 og oppover, på alle typer iPader (vanlig, iPad Mini og iPad Air).

Appen virker med iOs 7 og 8.

Kan jeg se på TV på Android-mobiler eller på Android-nettbrett?

Ja, det kan du!

Hvor lang tid tar det før jeg kan se på programmet etter at jeg har ringt dere og oppdatert abonnementet mitt?

Det vil kun ta noen minutter.

Du må også lukke appen, åpne den igjen og logge deg inn på nytt. 

Hvordan får jeg låst opp hengelåsen/sett på programmer med hengelås på?

Du må oppgradere tv-abonnementet ditt.

Hvorfor er det en hengelås på noe jeg vil se på? Jeg klarer ikke å få dette til å spille av.

Det er fordi det du kan se på er avhengig av hvilket tv-abonnement du har.

Abonnerer på Norgespakken, kan du se på

  • * NRK 1
  • * NRK 2
  • * NRK 3 / NRK Super
  • * TV2
  • * TV2 Bliss
  • * TV2 Sportskanalen,
  • TVNorge
  • Fem
  • Max
  • Vox
  • VG TV

Med Norgespakken kan du også se programmer vi har tatt opp i ukesarkivet fra

  • TV2
  • TV Norge
  • Fem
  • Max
  • Vox

 

Abonnerer du på Familiepakken, kan du se alt dette, samt

  • BBC Lifestyle
  • BBC Entertainment
  • BBC Knowledge
  • BBC World News
  • Disney Channel
  • Disney Junior
  • Disney XD
  • NickJr
  • MTV
  • Travel Channel
  • NatGeo Wild
  • History

 

Med Familiepakken kan du også se programmer vi har tatt opp i ukesarkivet fra

 

  • BBC Entertainment
  • BBC Knowledge
  • Disney Channel
  • Animal Planet
  • Travel Channel
  • NatGeo Wild
  • Discovery Channel.

 

For å se på filmer og serier fra C More, må du ha et abonnement på C More.

Kanaler merket med * er kun tilgjengelig hjemme. iPad må da være koblet på samme nettverk som din ADB dekoder.

Jeg vil gjerne si opp TV-abonnementet mitt, og kun ha TV på iPad.

For å kunne se TV fra Canal Digital på iPad, så må du ha et tv-abonnement hos oss.

Kommer jeg til å kunne se flere TV-kanaler i appen?

Vi jobber hele tiden med å tilby mer kvalitetsinnhold, både TV-kanaler og innhold i ukesarkivet. Det kommer mer, så følg med!

Kan jeg bruke Canal Digital appen for iPad utenfor Norge?

Nei, våre rettigheter gjelder i Norge.

Kan jeg laste ned innhold som jeg kan se offline?

Dette er ikke mulig for øyeblikket. Men vi jobber med det.

Kan jeg lagre favorittkanaler på iPaden, akkurat som jeg kan på ADB-boksen min?

Nei, iPad appen støtter ikke favorittkanaler.

Hvorfor finner jeg ikke alle kanalene fra abonnementet mitt i appen?

Dette skyldes at vi ikke har rettigheter til å vise alle kanaler på iPad.

Utvalget av tv-kanaler vil imidlertid utvides løpende og vi har som mål å lansere en rekke nye tv-kanaler før nyttår bl.a. NRK. 

Kan jeg bruke appen på kafé og bruke kafeens wifi-nett?

Ja, det kan du!

Kan jeg bruke appen når jeg surfer på mobilnettet?

Ja, men vi anbefaler 4G på grunn av kvaliteten.
3G gir deg SD-kvalitet mens 4G gir HD-kvalitet. 

Husk å sjekke hvor mye data du har inkludert i mobilabonnementet ditt. Hvis du spiller av én time film i HD-kvalitet, bruker dette omtrent 2 GB data. 

Hvor høy internetthastighet trenger jeg?

Vi anbefaler minimum 2 mbps for å se i SD, og minimum 5 mbps for å se i HD-kvalitet.

Hvorfor er bildekvaliteten dårlig eller hvorfor hopper lyden og bildet?

Canal Digital for iPad bruker en teknologi for dynamisk bithastighet, og denne leverer alltid den beste kvaliteten som er mulig med Internett-hastigheten din. 
Hvis du vil ha HD-kvalitet, må du ha en Internett-hastighet på minimum 5 Mbps.

Jeg hadde planer om å se på noe i Canal Digital for iPad, men nå finner jeg det ikke. Hvorfor er det borte?

Noen ganger utløper rettighetene til programmer. Vanligvis står det i innholdsbeskrivelsen hvor lenge innholdet er tilgjengelig.

Kan jeg bruke Canal Digital på iPad til å se direkte-TV når jeg ikke er hjemme?

Ja, de fleste kanalene er tilgjengelige så lenge du har Internett-forbindelse og befinner deg i Norge.

TV 2 kanalene kan kun benyttes når kunden er hjemme.

OK, jeg har endret språket på iPaden, og logget meg ut og så inn i appen igjen. Jeg får fremdeles opp engelske ord…?

Du må ha norsk som språk på iPaden din.

For å endre språket på iPaden, finn ikonet som heter Settings (Innstillinger) på skjermen. Trykk inn her, trykk så på Generelt og bla deg ned til Internasjonalt. Trykk her og velg norsk som språk.

Deretter må du lukke appen, og logge deg inn på nytt.

Språket er rart i appen. Det kommer opp noe tekst på engelsk innimellom.

Du må ha norsk som språk på iPaden din.

For å endre språket på iPaden, finn ikonet som heter Settings (Innstillinger) på skjermen. Trykk inn her, trykk så på Generelt og bla deg ned til Internasjonalt. Trykk her og velg norsk som språk.

Deretter må du lukke appen, og logge deg inn på nytt.

Hvordan kan jeg gå helt ut av/lukke appen helt?

Dobbeltklikk på hjemknappen. Da får du opp en forhåndsvisning av appen. 
For å lukke den, bare sveip skjermbildet opp og ut av skjermen.

Hvordan logger jeg meg ut av appen?

Det nederste punktet i menyen heter «Min Konto». Trykk inn her, og trykk på «Logg av» i den lille hvite boksen øverst til høyre.

Jeg har ikke en MinSide-bruker. Hvordan får jeg det?

Gå inn på nettsiden vår og trykk på «Logg inn på MinSide» øverst til høyre. Trykk på fanen helt til høyre, hvor det står «Registrer ny bruker». Her må du skrive inn kundenummeret ditt. 
Hvis du ikke har det tilgjengelig, kan du skrive inn mobilnummeret ditt og få kundenummeret tilsendt på sms.

Hvordan logger jeg inn i appen?

Du logger inn med samme brukernavn og passord som når du logger inn på MinSide på canaldigital.no.

Hvor mye båndbredde trengs?

For å bruke Canal Digital GO trenger du en båndbredde på minimum 1 Mbps. Anbefalt båndbredde for å spille av HD-filmer er 5 Mbps og oppover.

Fungerer Canal Digital GO med brannmur?

Canal Digital GO krever ingen endringer eller eget oppsett i din brannmur.

Pålogging

Dekoderen logger seg automatisk på Canal Digital GO første gang du velger dette fra menyen eller fjernkontrollen. Du blir automatisk identifisert ved hjelp av serienummeret på dekoderen og kortnummeret.

06. april, 2015

Bli kunde på 1-2-3

1.

Velg den kanalpakken som passer ditt behov. Start med Norgespakken og legg til en eller flere tilleggspakker.

Bli kunde nå
2.

Når du har tegnet abonnement tar vi kontakt med deg innen kort tid for å avtale installasjon - som er fritt inkludert

3.

Deretter gjenstår det bare å velge hva du vil se først! Ikke glem å teste ut underholdningstjenesten Canal Digital GO

Usikker på hva du skal velge?

Vi forstår at det kan være vanskelig å bestemme seg for hvilke kanalpakker som passer for deg.

Legg igjen ditt telefonnummer så kontakter vi deg med et uforpliktende tilbud.

Canal Digital GO
Om Canal Digital Satellitt   |   Pressemeldinger   |   Kontakt oss på 06090   |   Se åpningstider for kundeservice